Sønderborg Kommune er klar med 200-250 AC parkeringspladser til Tour de France 2022

121

Efter snart 2 års kontakt med Sønderborg Kommune, er der nu taget en vigtig beslutning. I det tidligere forår 2020 rettede ACR kontakt til alle de berørte kommuner, hvor Tour de France passerede på årets tur her til sommer.

På det seneste udvalgsmøde den 1. marts 2022 blev beslutningen så endelig, nemlig at kommunen udpeger primært 4 områder til midlertidige autocamperparkering, med en samlet kapacitet på ca. 200-250 pladser. Meget fornuftigt bibeholder Sønderborg kommunen prisen til 140 kr.

De 4 aftalte områder – Kær Vestermark, Sundgade, Parkeringsplads v/Nybøl og Parkeringsplads v/Fiskenæsvej kan alle ses på vedhæftede oversigt.

Henvendelsen har yderligere medført, at Sønderborg har igangsat en større vurdering af behovet for flere permanente parkeringspladser til Autocampere – primært i Sønderborg.

Gennem flere år har der været små kontroverser med AC parkering omkring Sønderborg Slot, hvor parkeringen har været lovlig, men ikke ønskeligt set fra de fastboendes side. Derfor er der nu igangsat et større arbejde med at finde gode attraktive placeringer omkring bycentrum og lystbådehavnen.

I alt er der nu udpeget 7-8 mulige placeringer, for der etableres gode og attraktive parkeringsmuligheder. Det glæde os i ACR, men de bør bestemt også glæde alle autocamper turisterne, at der skabes optimale forhold, hvor alle er velkommen til at parkere. Se de områder som Sønderborg Kommune arbejde med som stationære pladser HER

Det er overordentlig tilfredsstillende, at ACRs seriøse arbejde bliver taget godt og positivt imod rundt omkring. Processen tager ofte længere tid, end vi ønsker og forventer, men resultatet er dog langt det vigtigste.

Tidligere artikelNy høringsrunde om vægtgrænser / kørekort regulativ – Du bør deltage
Næste artikelDACF vil møde medlemmerne – og mulige nye medlemmer