Tour de France – 2. etape – 2. juli 2022 – Kalundborg kalder

Tingvej 29, Kalundborg er klar til autocampere og Tour de France 2022

AutoCamperRådet har haft flere initiativer i gang i forbindelse med afholdelsen af Tour de France i Danmark. Der har bl.a. været drøftelser med mulige kommuner, turistforeninger og private plads værter langs ruten og det har nu igen givet positivt resultat.

2. etape, der køres lørdag, den 2. juli 2022, går fra Roskilde over Holbæk, Kalundborg og Korsør, inden der afsluttes med en tur over Storebælt og mål i Nyborg. En etape på i alt 202 km.

Det er på denne etape, at gårdejer Finn Hilstrøm stillet et areal til rådighed for ophold til autocampere, der ønsker at være tæt på rytterne, umiddelbart inden Kalundborg.

Pladsen ligger på Tingvej 29, 4400 Kalundborg (N55.679524 / Ø11.172600) ca. 400 meter nord for hovedvej 23.

Der er plads til 150 autocampere på græs med fast jord. Der er ingen restriktioner på længden af ophold, og man er velkommen til at ankomme nogle dage før Tour de France, ligesom man gerne må blive nogle dage efter. På Kalundborg Turistforenings hjemmeside er der henvisninger til turistattraktioner i området, ligesom pladsvært Finn Hilstrøm giver gode råd til ture i omegnen.

Når pladsværten er hjemme, er der mulighed for tømning af gråt og sort spildevand samt påfyldning af vand, alt til en samlet pris af 50 kr. Selve opholdet på stedet er gratis, altså 0 kr. Det er ikke muligt af koble strøm til vognen. Endvidere er der ikke bad, toilet eller fællesrum, men i forbindelse med Tour de France vil der blive opstillet et 50 m2 stort telt til fælles ophold. Hunde er velkomne på pladsen.

Finn Hilstrøm kan kontaktes på telefon 25 22 36 99 og på mail fshilstroem@mail.dk

På selve løbsdagen er der gratis morgenkaffe på gågaden i Kalundborg og om aftenen er der fest og musik i Havneparken i Kalundborg.

AutoCamperRådet håber, at rigtig mange vil gøre brug af dette favorable tilbud.

Tidligere artikelNorge viser vejen – lettere at afmelde autocamperne i vinterperioden
Næste artikelHar du skiftet nummerplade?