Træf i Momhøje og Præstbjerg startede med at medlemmerne fik at vide fra bestyrelsen, at ønskede de at lave et spontantræf kunne de jo bare gå i gang. Og så gik medlemmerne med bl.a. Birgit Jensen og husbond Finn igang med at lave et træf i juni 2011 i Præstbjerg.10 års jubilæum i Momhøje og Præstbjerg.
Og træffet blev et tilløbsstykke. Ikke mindre end 31 autocampere deltog i det første træf. Og succesen fortsatte de næste år, og flere hjælpere blev efterlyst af bl.a. Marie og Preben, og så meldte Vera og Kurt, flere at de gerne ville støtte op om arrangementet.
Gruppen begyndte at se sig om efter andre steder at holde spontantræffet, og de fandt med Præstbjerg Naturcenter i Sørvad et særdeles velegnet sted at afholde træffet. Og den 9. juni i år kunne deltagerne i træffet så fejre deres 10 års jubilæum i Præstbjerg.

Succes trods skybrud
Her deltog der 21 campere på trods af en noget ulden vejrudsigt. Der var skybrud om formiddagen og vi fik flere småbyger om eftermiddagen.
På trods af vejret havde de fremmødte en hyggelig dag med masser af snak. Og som altid – selvfølgelig gensynsglæde over igen at kunne ses. Men nok mest bemærkelsesværdig var at der i år deltog tre hold som ikke tidligere havde deltaget i et autocampertræf.
Alle tre hold gav udtryk for, at det ikke var sidste gang de deltog i autocampertræf, og at de havde fået meget ud af at få tips og udveksle idéer med de mere garvede autocampister.

Kage, kaffe, øl og vand
Selv om træffet ikke var arrangeret af DACF sponserede foreningen boller og kageperson til kaffen. Og foreningen gav også øl, vand og frankfurtere til aften, hvor der blev hygget igennem. Det blev bemærket af medlemmerne.
Vera og Kurt (medlem nr. 4409) og Birgit og Finn (medlem nr. 1213) takker alle de medlemmer, der i løbet af årene er mødt op til træffet. For hvis ikke det var mødt op, var det nemlig slet ikke blevet til noget. Næste træf finder sted på Præstbjerg Naturcenter, Klejnstrupvej 2 i Sørvad. Det er den 18. august og den 15. september ved Momhøje Naturcenter, Kibækvej 19 i Kibæk.
Birgit og Fin Jensen (nr. 1213)

Tidligere artikelFamilietræf 2022: Sjov, sammenhold og nye venner
Næste artikelAutocamperlivet udfordres med et stop for fossilbiler i 2035