Dansk AutoCamper Forening deltager igen i år på Skandinaviens største feriemesse, Ferie For Alle i Herning Messecenter. Messen afholdes fra den 21. til den 23. februar 2020.

I 2019 satte man fuld fokus på oplevelserne på Danmarks største campingmesse med mere udstillerplads, stemningsfyldte gågader, restauranter, legeområder og en kæmpestor markedsplads. Ved 2020-udgaven af Ferie for Alle er der igen skruet op for oplevelserne i alle otte campinghaller.

Mange autocampere på messen

– Ferie for Alle er stedet, man mødes. Det er centrum for hele campingbranchen. Sidste års nye setup blev modtaget meget positivt, og de besøgende gik fra messen med en masse oplevelser i bagagen. Man kunne nyde sin mad med udsigt til masser af trends og produktnyheder og gå på opdagelse blandt nye campingvogne og spændende campingpladser på en og samme tid. Det gav en masse liv og aktivitet i hallerne, som vi sætter fokus på igen i år, fortæller Morten Kjeldsen, direktør hos Isabella Group, medlem af bestyrelsen i brancheorganisation for Outdoor og Camping (OCFF) samt komitémedlem på campingudstillingen Ferie for Alle.

Stort set samtlige mærker af campingvogne, autocampere, telte på det danske marked samt alverdens udstyr og campingpladser i ind- og udland kan opleves på Ferie for Alle. Her kan de besøgende få al den rådgivning, inspiration og information om campingvogne, autocampere, telte osv., som de søger.

Markant fremgang for autocampere og efterspørgsel efter nye ferieformer

På campingmessen i 2019 havde udstillerne det bedste salg siden finanskrisen, og hos OCFF ser man også fremgang i salget. Fra september 2018 til august 2019 er salget af autocampere steget markant med 50 procent flere solgte vogne, mens der på brugtvognsmarkedet er et fortsat stort salg. Den stigende interesse mærker man også hos Erwin Hymer Group i Danmark, der igen er at finde på Ferie For Alle.

– Det er mere end nogensinde før oppe i tiden, at ferie bliver forbundet med et åndehul væk fra hverdagens stress og jag. I den forbindelse har vi igen i år valgt at udvide standarealet. Vi ser en stadig stigende interesse fra nye målgrupper, hvor særligt flere yngre førstegangscampister er tiltrukket af alt det, som campingferien har at byde på – blandt andet storslåede naturoplevelser med masser af hygge og nærvær, fortæller Morten Sonnich, CCO hos Erwin Hymer Group Nord, og fortsætter:

– Man skal heller ikke negligere den store klimadebats betydning i forbindelse med både camping- og autocamperferier. Frihed til at være herre på egen ferie, samt det at kunne være fleksibel i forhold til at køre derhen, hvor solen skinner, spiller en altoverskyggende rolle for de mange mennesker, der er tiltrukket af denne ferieform.

Gode traditioner og prestigefyldte campingpriser

Allerede inden Ferie for Alle åbner dørene i MCH Messecenter Herning er en trofast skare af campister på plads uden for messeområdet. Vintercamping under campingmessen er et populært trækplaster, og igen i år er der mulighed for at tage et weekendophold på vintercampingpladsen bag messecentret, der ligger bare få minutters gang fra campinghallerne. Vintercamping arrangeres af DCU og MCH og kan både bookes på forhånd, ligesom man kan møde op og få adgang.

På åbningsdagen for Ferie for Alle afholdes Danish Camping Award for fjerde gang. I år er prisuddelingen udvidet, så der er i alt ti kåringer, og der bliver rift om de populære priser, når der bl.a. skal kåres Årets Campingvogne, Årets Campingtrækker, Årets Autocampere, Årets Danske Campingpladser, Årets Udenlandske Campingplads og Camping Prisen, som går til et firma eller en person.

Ferie for Alle 2020 foregår i MCH Messecenter Herning 21.-23. februar. Messen er Skandinaviens største feriemesse og byder på flere end 1.000 udstillere og besøges af omkring 60.000 ferieglade mennesker.

50 % medlemsrabat

I Dansk Autocamper Forening har vi fået mulighed for at invitere 250 af vore medlemmer som kan få 50% rabat på billetten, rabatten er gældende til adgang søndag den 23. februar 2020.

For at få adgang til rabatkoden, udfyld da formularen herunder. Du vil kort tid efter modtage en email med rabatkode samt information om hvor du køber rabatbilletten.

Messe_rabat_herning_2020

Tidligere artikelNu hvor vi er på vej ind i 2020, ser AutoCamperRådet tilbage på 2019
Næste artikelSådan skriver I en rejsebeskrivelse til bladet