Nu har vi kørt vores første tur til Irland. Dets natur, menneskene og barer, er helt uovertrufne. Det var ikke noget problem at køre i venstre side. Hver dag sagde vi ”det kan da ikke fortsætte med det smukke landskab”.

Hvad skal vi opleve?

Herunder kan du læse og se lidt billeder fra mange af de steder vi skal besøge på denne tur. Sidste på siden finder du praktiske informationer samt tilmeldingsinformationer.

Vi mødes i havnebyen Cherbourg

tur irland cherbourg harbourVi mødes i havnebyen Cherbourg (billedet), hvor vi tager færgen næste dag. Vi sejler først om aftenen, så jeg vil bruge en del tid på at gennemgå rejsebogen. Hvad vil det sige at køre i venstre side, diverse regler man skal overholde, og lidt om selve turen. Der vil være flere gange, hvor vi kører sammen for at være sikre på, at vi får set mange af de ting, der er lidt uden for alfarvej.

En tur med tog igennem Kilkenney by

tur irland kilkenneyVi ankommer om eftermiddagen til Rosslare, kører forbi Johnstown Castle til den første campingplads ved Morriscasle Castle ”ruin”. Mange af Irlands slotte kaldes slotte, men er ofte en ruin. Vi bor ned til vandet, så en morgen dukkert er forfriskende. Vi kører mod New Ross og videre forbi Duiske Abbey på vej til Kilkenny. Her skal vi overnatte i 2 døgn. Kilkenny er en skøn by med et stort slot (billedet), St.Canice’ Cathedral, masser af søde butikker og barer. Der er gå-afstand til city ca. 1 km. Vi tager en tur med toget gennem byen.

Køretur igennem Wicklow Mountains naturpark

tur irland wicklow mountainsVi kører mod Dublin gennem Wicklow Mountains fantastisk naturpark (billedet). Vi overnatter 2 dage i Dublin, hop on/hop off bus fra Camping pladsen i 1 dag, gå på opdagelse på egen hånd.

Slottet hvor Mel Gibson indspillede filmen Braveheart

tur irland trim castleVi kører til Trim og besøger Trim Castle (billedet), hvor Mel Gibson indspillede Braveheart i 1995. Videre til Newgrange en kæmpe grav som en cirkel fra 3200 BC, altså ældre end  pyramiderne. Videre til Cushendall en lille havneby, hvor vi kan vinke over til Skotland.

Mussende Temple – på UNESCOS verdensarvsliste

Vi kører langs the giant’s causeway ”Unesco“ til Mussenden Temple (billedet), Old Bushmills Distillery til Havnebyen Port Stewart, skøn strand og mange butikker, hvor vi overnatter i 1 dag. Vi fortsætter til Londonderry / St Columb’s Cathedral.

Langs Irlands vestkyst følges Wild Atlantic Way

Vi følger herefter den berømte Wild Atlantic Way langs Irlands vestkyst, hvor vi skal opleve disse mange steder:

• Jagged red Rocks the Rosses dramatiske kystlinje
  • Glencolmcilie dalen
  • Overnatter i Killybergs
  • Lissadell House
  • Besøge Sligo / the Tomb of Maeve of Connaught
  • Ceide Fields europas største sten monument
  • Croagh Patrick Irlands hellige bjerg
  • Overnatter i Clifden
  • Dunguaire Castle
  • The Limestones landscape of the Burren
  • Cliffs of Moher Irlands mest besøgte naturområde
  • Glin Castle
  • Ardfert Cathedral
  • Overnatter i Dingle
  • Valentia Island
  • Overnatter midt i byen Sneen som ligger ned til floden
  • Bantry House til Glengarriff for at se slottet og overnatte
  • Mizen Head fantastiske klipper ud til havet
  • Drombeg Stone Circle
  • Overnatter i Clonakilty
  • Sidste overnatning i Waterford

PRIS FOR TUREN

Prisen er for en camper med 2 personer kr. 19.900,00. Prisen er fastsat med udgangspunkt i min/max 8 campere.

Indeholdt i prisen

• 2 færger med med kahyt
  • 23 overnatninger
  • 1 bustur
  • 1 middag
  • Forslag til overnatninger til Cherbourg medfølger

Depositum

Tilmelding er først gældende når depositum på kr. 2.000 er indbetalt. Restbeløbet indbetales senest 30. april 2021

Skulle Covid-19 forhindre at turen gennemføres, vil aconto beløbet refunderet.

I øvrigt

Medbring ikke cykler. Der tages forbehold for ændringer af datoer.
Her kan du se kort over ruten på PDF. Rutekort over tur Irland

Tilmelding

Tilmeldingsfrist er senest den 1. februar 2021. Tilmelding direkte til CityCampTravel ved Finn Asved på +45 2142 5384 eller på E-mail: citycamptravel.dk

Turarrangør og kontaktinfo

CityCampTravel, v. Tour manager Finn Asved
Medlem af Dansk AutoCamper Forening nummer 1553
Vingen 6
2970 Hørsholm
Tlf: +45 2142 5384
Mail: citycamptravel.dk
www.citycamptravel.dk

Ansvar

Dnne tur arrangeres af et eller flere medlemmer af Dansk Autocamper Forening, som alene er ansvarlige derfor. Dansk Autocamper Forening kan følgelig ikke holdes ansvarlig derfor, ligesom det alene er de enkelte medlemmer, der forestår overholdelse af dansk og udenlandsk lovgivning.

Tidligere artikelFerie for Alle aflyses i 2021
Næste artikelAutocampertur langs Elben og Donau imod øen Krk i Kroatien fra 19. juli til 8. august 2021