DACF bakker op om beskyttelse af følsom natur½

DACF-formand enig i at følsom natur skal beskyttes

Flere og flere søger ud i naturen. Ved Dragsmur betyder de mange ekstra besøgende, at området nu udstyres med en række kædebomme, der skal forhindre motoriserede køretøjer i at køre ud på naturarealerne.

Vi har det seneste års tid oplevet at autocampere er blevet utroligt populær hos mange. Man kan komme rundt til de mest fantastiske områder og parkere lige midt i naturen, siger Steen Bonne Rasmussen, der er Skovfoged ved Naturstyrelsen Kronjylland.

Vi har oplevet at flere og flere kører rundt på strandengen ved Dragsmur både ved kortere ophold og ved decideret camping. Det er et problem for både strandengen, der er en sårbar natur, og de fugle, der yngler i området. Derfor sætter vi nu kædebomme op i området, så vi kan beskytte naturen ved at begrænse adgangen i bil. Der vil fortsat være god plads til alle og man kan stadig komme helt ned til vandkanten, siger Steen Bonne Rasmussen.

Anne Norup, formand i DACF, er enig med naturstyrelsen omkring beskyttelse af følsom natur. Det fortæller hun i dette interwiew bragt i TV2 Østjylland. Hør det HER

Tidligere artikelTimebetaling på Virksund Camping
Næste artikelDACF Stellplatz-Danmark.dk WEB-App er klar