Rekordmange valgte at deltage i DACFs julefrokost-træf, der blev afholdt i den forgangne weekend. Helt nøjagtigt 274 personer fordelt på 138 autocampere, deltog i træffet i Middelfart.

I dette års DACF-julefrokost var humøret i top. Og det var en meget glad Anne Norup, der som formand for DACF kunne glæde sig over en rekorddeltagelse med i alt 274 deltagere i julefrokost-træffet i Lillebæltshallerne, da hun bød velkommen til fællesspisningen fredag aften.
Hun takkede deltagerne for at møde så talstærkt op, og takkede de mange frivillige, som med smil på læben passede de mange jobs i forbindelse med afviklingen af træffet.

Som sædvanligt var maden også i top under dette års træf i Middelfart. Både fredag og lørdag aften, kunne deltagere nyde godt af buffet med saftig kalvesteg fredag aften og en lækker julefrokostbuffet lørdag aften. Og lørdag og søndag var der hver morgen tre rundstykker til hver camper.

Livet i en camper
Fredagen havde deltagerne lejlighed til at høre om Ayo Hansens liv og oplevelser med hendes Carado Camper. Hun fortalte levende om sit liv med camperen, og om baggrunden for sit valg med at bo hele året i en camper.
I 2009 fik hun konstateret sarkoidose – en sjælden immunsygdom, som angriber bl.a. lungevævet. Hun kæmper derfor dagligt med vejrtrækningen. Siden 2020 har hun boet i en autocamper, og lever nu af at skrive artikler om hendes oplevelser og madopskrifter. Hun har gode dage og dage, hvor hun ikke kommer ud af bilen p.g.a. sygdommen.
Ayo deltog i træffet alle dag, og mange deltagere benyttede lejligheden til at hilse på den 42-årige viljestærke kvinde, som har valgt at leve af oplevelser i Danmark og i udlandet, frem for at leve livet i en lejlighed eller villa.

En kikser
På det sportslige plan var der dog lidt malurt i bægeret, idet ejerne af bowlinghallen i Middelfart havde dobbeltbooket bowlingbanerne, hvilket medførte, at kun omkring halvdelen af de tilmeldte ca. 50 medlemmer, kom til at spille bowling lørdag eftermiddag.
Arrangementet i bowlinghallen var helt og aldeles overladt til ejeren af hallen, idet DACFs bestyrelsen havde overladt det til ejeren at arrangere en turnering for DACF-medlemmerne.

Selvfølgelig var de, som ikke fik lejlighed til at spille synligt skuffede, idet de jo havde betalt gebyr for at få den oplevelse med.
Ved aftenfesten lørdag aften beklagede Anne Norup, hvad der var sket i bowlinghallen om eftermiddagen, og hun meddelte, at alle dem som havde betalt for at komme til at spille bowling, hvad enten de havde spillet bowling eller ej, ville få det indbetalte beløb retur.

Støtter Knæk Cancer
En af deltagerne foreslog, at foreningen sendte det indbetalte beløb til Kræftens Bekæmpelse i stedet for at sende pengene retur, til dem som havde indbetalt gebyr til bowling. Anne Norup svarede at foreningen ville sende deltagergebyret som løb op i 2580 kr. til Kræftens Bekæmpelse på opfordring af et medlem, der var tilmeldt bowling.

Der blev dog spillet en bowlingturnering lørdag eftermiddag. Bowlinghallens ledelse havde lavet 10 hold med seks spillere på hvert hold. Og blandt dem som fik lejlighed til at trille med bowlingkuglerne, kunne formanden lørdag aften præsentere de tre spillere som havde præsteret en fin score. Det var Flemming Kirk, nr. 1, Poul-Erik Nielsen, nr. 2 og Jørgen Jørgensen, nr. 3. Alle tre fik overrakt en flaske champagne og en drikkedunk.

Og så var der fest
De næsten 300 glade gæster havde en forrygende lørdag aften i selskab med det fantastisk humørgivende orkester, ”Hollers”, der, som formanden sagde, næsten er blevet foreningens husorkester, når DACF er i Middelfart. De spillede og sang for de festklædte deltagere og gæsterne var ikke sene til at indtage dansegulvet.

Timet og tilrettelagt
Dette års julefrokosttræf var i store træk godt planlagt. Sådan lød det fra mange af deltagerne, som udtrykte stor tilfredshed med selve arrangementet, aktiviteterne – og med vejret. Netop i denne den sidste weekend i oktober, var det de færreste autocampere, hvor der var brug for at aktivere et varmeapparat.
Og så var stor ros til DACFs bestyrelse og de mange frivillige, som både ved dette træf og ved andre af foreningens aktiviteter i årets løb, havde ydet en ekstraordinær indsats, som Ann Nissen, pensioneret erhvervsjournalist og tidl. TV-vært, sagde i sin takketale til arrangørerne.

DACFs bestyrelse havde overladt det meste af planlægningen og styringen af træffet i Middelfart til Tommy Berg, der i bestyrelsen har “træf” som sit ansvarsområde.
Og både når det gælder planlægning og timing var meget lidt overladt til tilfældighederne. Ret hurtigt blev de 138 autocamperne dirigeret på plads, afhængig af om der til den enkelte var behov for medicinsk strøm eller om én eller flere i bilen havde brug for en handicapplads.

Den samme hurtighed og service var også tilfældet ved indskrivningen, hvor deltagerne blev budt på kaffe/the og småkager fredag eftermiddag.

Ingen julefest uden gaver, selv om de fleste havde problemer med at tage ordet “jul” i munden her næsten to måneder inden jul. Blandt de tilmeldte blev der trukket lod om af vinde gaver, og mon ikke de ca. 30 blev lidt overrasket over at blive kaldt op til scenen, for at vælge sig en gave.

Tidligere artikel7.967 kr. til DACF fra OK
Næste artikelMessetilbud: Tilbud på medlemskab