Tag med CityCampTravel.dk med på denne fantastiske tur til Italien. Første dag mødes vi på Campingpladsen Stover Strand langs Elben, øst for Hamburg, med en velkomstmiddag og info om turen.

Turen er planlagt, således at vi på de fleste pladser er minimum 2-3 dage, hvilket vil give deltagerne tid til afslapning samt fordybelse af området. Der er planlagt ankomst til Drage den. 1 maj,  turen slutter den 20. maj i Lago Di Maggiore.

Herunder kan du læse og se lidt om de steder vi forventer at besøge på turen.

Besøg på Neuschwanstein Castle Hohes Schloss

Næste dag overnatter vi på en stellplatz i byen Hofheim. Herefter går turen til Fussen, vi bor på en Stellplatz 2 km fra byen.  Vi besøger Neuschwanstein Castle (billedet) og Hohes Schloss i byen Fussen.

Besøg på Trauttmansdorff Slot

trautsmansdorff slotOver bjergene til Italien, hvor vi ankommer til Morano / Moran en dejlig campingplads hvor vi skal besøge Trauttmansdorff Slot (billedet), blomster og atter blomster.

Søen Lago di Caldonnazzo

Lago di Caldonnazzo (billedet) en skøn sø i Dolomitterne tæt på byen Trento. Herfra kører vi over bjergene til Sanctyary of Madonna della Corona.

Byen Lazise

Lago di Garda i byen Lazise (billedet), skøn by i den sydlige del af søen med muligheder for mange gode cykelture. Med udgangspunkt fra Lazise tager vi på en bustur til Verona by.

Søen Lago d’Iseo

Lago d’Iseo. Campingpladsen vi skal være på ligger lige ned til søen. Der er kun 10 minutter på cykel til byen. Vi tager også på en sejltur til en lille ø der ligger på Lago d’Iseo.

Søen Lago di Lecco

tur italien de 5 søer lago di leccoLago di Lecco søen (billedet) er forbundet med Como søen. Vi bor på en fantastisk campingplads ned til søen. Med udgangspunkt fra pladsen tager vi på bustur til Como by. Man kan også tage på en sejltur op til midten af Como søen.

Paladser ved Lago di Maggiore

italien tur isola bellaLago di Maggiore Syd, her findes der paladser der ikke ses andre steder i verden. Vi bor på en campingplads ned til søen. Vi hyrer en båd for at besøge Isola Bella slottet (billedet).

Pris for to personer i en autocamper er kr. 12.500,-

Indeholdt i prisen

• Etaper 8 – km 2000
  • Middage: 6 (ekskl. drikkevarer)
  • 2 busture – 1 bådtur
  • Overnatning på 6 campingpladser
  • Overnatning på 3 stellpladser
  • Min/max 10 campere
  • Hunde er velkomne
  • Medbring cykler

Depositum

Der betales ved tilmelding depositum på kr. 1.250,00. Depositum kan ikke refunderes. Restbeløbet betales 1. april 2021

Tilmelding

Tilmeldingsfrist er senest den 1. februar 2020. Tilmelding direkte til CityCampTravel ved Finn Asved på +45 2142 5384 eller på E-mail: citycamptravel.dk

Øvrigt

Der kan forekomme en mindre forskydning af til/fra dato.

Turarrangør og kontaktinfo

CityCampTravel, v. Tour manager Finn Asved
Medlem af Dansk AutoCamper Forening nummer 1553
Vingen 6
2970 Hørsholm
Tlf: +45 2142 5384
Mail: citycamptravel.dk
www.citycamptravel.dk

Tidligere artikelVintertræffet i Hindsig udsat til 12. – 14. marts 2021 – udsat til april.
Næste artikelHar du tid og lyst til at hjælpe din forening?