Familietræf 2022: Sjov, sammenhold og nye venner

728

I år var det 12 år siden DACF arrangerede et træf for hele familien – børn, forældre og bedsteforældre. I år var det, som for 12 år siden, med Thyborøn Campingplads som base. I år deltog 24 enheder (autocampere) med i alt 60 personer i det tre-dages træf. Tre herlige dage i flot sommervejr. Der var selvfølgelig herlige gensyn for mange af deltagerne som havde mødt hinanden på masser af andre autocampertræf igennem årene. Men der deltog heldigvis også nye medlemmer af foreningen i familietræffet.
Det var skønt at opleve de mange glade mennesker, på trods af de store og små aldersforskelle som spredte sig over mere end et trekvart århundrede.
Bag sådan et arrangement ligger selvfølgelig megen planlægning. Men heldigvis har foreningen med formand Anne Norup, kasserer Marianne Illemann og ansvarlig for medlemsservice Birgit Jensen og deres respektive ægtefæller stor erfaring i at lave medlemsarrangementer.

Kaffe og kageperson
Familietræffets deltagere blev budt velkommen af Anne, Birgit og Marianne som fortalte hvad der skulle ske første dag. Og inden turen gik til stranden for at samle sten, blev der budt på kaffe og kage”person”. Og en del af deltagerne kom lidt tættere på Vesterhavet. Ja, faktisk var en enkelt dreng en tur i havet, men de fleste nøjedes med at dyppe fødderne. Og så blev der ellers samlet sten som den følgende dag skulle bruges til at male på.
For en forening som DACF er medlemstræf vigtige for sammenholdet, og naturligvis arrangerer medlemmerne selv spontane eller planlagte træf rundt om i landet. Og på trods af at der ikke er mødepligt, så kan et succesfuldt træf som familietræffet være med til, at der ikke igen skal gå 12 år, inden vi mødes til det næste Familietræf.

Rigelig mad
At holde et så stort familietræf kræver masser af forberedelse. Og både når det gælder planlægningen og selve udførelsen er det som regel en lille gruppe – ved dette træf DACFs bestyrelse og ægtefæller – som stod for logistikken.
Ved et træf som dette skal alt være klar og tilrettelagt. Og det var det. Fællesspisningen fredag aften blev indtaget i et større mødelokale i hallen ved siden af campingpladsen. Det var hallens restaurant som havde lavet en velsmagende skinkesteg. Men det var medlemmerne af bestyrelsen som sørgede for udskæring og anretning. Når DACF holder familietræf er der garanti for udveksling af oplevelser og tips til spændende besøgsmål. Og her gik snakken lystigt indtil skyggerne blev lange og mørket sænkede sig over campingpladsen i Thyborøn.

Tid til aktiviteter og hygge
Men uanset hvor glade man er for at se hinanden og at snakke sammen, skulle der også dyrkes aktiviteter, og det var herligt at se hvordan primært børnene tog imod lørdagens aktivitetstilbud, som de voksne havde fundet på. Der var konkurrence i kast med gummistøvler, stafetløb med æg og at male på de strandsten, der var samlet op på standen dagen forinden. Om eftermiddagen blev der bl.a. spillet stikbold og bagt snobrød. Dagen sluttede med et brag af en festmiddag og senere afsluttede de voksne som ikke havde børn eller børnebørn med til træffet, dagen i Æ Styrhus med fællessang og hyggeligt samvær.
Deltagerne i DACFs Familietræf skiltes søndag middag, og igen var det den lille gruppe af aktive bestyrelsesmedlemmer og ægtefæller som tog sig af oprydningen efter træffet. At dømme efter tilbagemeldingerne var de fleste enige om, at samværet og aktiviteterne for – hovedsageligt børnene – havde været en god oplevelse.

Thyborøn Camping
DACFs Familietræf blev afviklet i Thyborøn Camping, Hotel & Hytteby på Idrætsvej. Pladsen ligger kun 300 meter fra Vesterhavet. Og har åbent hele året. Her er masser af aktiviteter for hele familien: legeplads, boldbaner både ude og inde, badminton, minigolf, legerum til de mindste, motionscenter og skatepark lige i nærheden. Der er gratis adgang til det nye vandkulturhus/svømmehal ”Vandværket”.
Thyborøn Camping arbejder bl.a. sammen med DACF og er registreret på DACFs stellpladser.

Tidligere artikelSpar brændstoffet på turen
Næste artikelAutocamperlivet udfordres med et stop for fossilbiler i 2035