Med sin fantastisk beliggenhed ved Øresund er Sofiero Slot og slotspark et uovertruffet udflugtsmål. Her forenes den unikke kongelige havearv med nyskabende havedesign og spændende udstillinger i slottet og parken. Sofieros magnifikke rhododendronsamling er vidt berømt, og fra den nye Sofias bro, der kækt spænder over den nordlige kløft, kan alle og enhver nyde forsommerens pragtfulde blomstring.
Et mindst lige så funklende farveflor fylder parken om sommeren, der afrundes med Sydsveriges mest populære lysarrangement: Höstljus!

Vores program byder ligeledes på Forårsfornemmelser fra 20 april til 7 maj, Sofiero Classic – Klassiske biler i parken 10. og 11. juni. Trädgårdsdagarna – Havedagene fra 17. – 27. august  og meget mere såsom rundvisninger, restauranter og udstillinger i parken og en af Sveriges største geoginesamlinger, som blomster overdådigt i sensommeren.
Parkering er gratis på alle vores ordinære dage og det er en velkommen holdeplads for autocampers i dags- og nattetimerne.
Ved fremvisning af sit medlemskab for Dansk AutoCamper Forening, gives der en stærkt rabatteret pris på entrébilletten. 100sek for voksne og børn op til 18 år er gratis.
Jo, DACF-medlemmer er varmt velkommen til Sofiero 2023!

Tidligere artikelEU forbyder ikke alle fossilbiler fra 2035
Næste artikelOBS på elkablet til autocamperen