DACFs bestyrelsesvalg gav genvalg til Anne Norup og nyvalg til Martin Eriksen og Flemming Kirk. Anne Norup har flere års erfaring med bestyrelsesarbejdet i foreningen, hvor hun har været valgt som formand. Flemming Kirk har tidligere været bestyrelsesmedlem i DACF, og også han har erfaringen for arbejdet i bestyrelsen med sig. Han har tidligere bl.a. været leder af DACFs Vejhjælp, som vi uden at prale ynder at kalde: ”Danmarks bedste vejhjælp”.
Fornyelsen står Martin Eriksen for. Han har kørt autocamper i mange år, men først nu er han klar over at bringe sig selv spil som bestyrelsesmedlem. Han har bl.a. organisationserfaring fra parasporten, hvor han er en af lederne for den danske kørestol rugbylandshold.
Og både de nye og gamle bestyrelsesmedlemmer har mærket på egen krop, at der er forskelle på at arbejde og det at sidde i en bestyrelse. Nye dagsordener kalder på nye kompetencer i bestyrelseslokalet, og det at være med i en bestyrelse er meget mere end bare kontrolopgaven, og hvis bestyrelsen skal være et aktiv for medlemsskaren.

Alle kan ikke alt
DACFs bestyrelse er som et team. Men ikke alle skal kunne det samme, selv om historien viser, at man kan være uenige og så alligevel træffe fælles beslutninger.
Efter første møde i bestyrelsen – konstituering – er bestyrelsen klar til at løse de krav og forventninger medlemmerne har til bestyrelsen.
Med konstitueringen har bestyrelsen fundet frem til fordelingen af opgaver i den næste generalforsamlingsperiode.
Der er tale om en væsentlig anderledes måde at tilrettelægge arbejde på i bestyrelsen i forhold til tidligere, hvor meget af det arbejdet var rugbrødsarbejde som var lagt i hænderne på Medlemsservice og DACF Vejhjælp. Meget af rugbrødsarbejdet er nu udliciteret til et privat firma, så de personer i bestyrelsen som beskæftiger sig med disse forhold, kan koncentrere sig om den overordnede ledelse af dette arbejde.
Alt er ikke nyt og forandret, som man kan se af nedenstående konstituering.

Konstitueringen
Her kan du se, hvilke bestyrelsesmedlemmer der arbejder med hvilke opgaver:
Formand (forperson): Anne Norup
Kasserer: Marianne Illemann
Medlemsservice og Rabataftaler: Martin Eriksen
Næstformand og Forum-ansvarlig: Hans Bækvang
ACR-bestyrelsesmedlem: Hans Bækvang
DACF Vejhjælp: Flemming Kirk
Sekretær og Webmaster: Per Frederiksen
Ansvarlig for foreningstræf: Peter Niemann

Tidligere artikelVellykket DACF-generalforsamling i Lillebæltshallerne
Næste artikelNy lov træder i kraft d. 1. august – kan blive rigtig dyrt for bilejere