Frivillige knokler på for at blive klar til autocampermesse. Hver eneste kvadratmeter i messehallerne bliver taget i brug, når Fredericia Messehallerne inviterer til Autocampershow fredag 3., lørdag 4. og søndag 5. november. Årets autocampermesse sætter rekord, så i forhold til sidste år, har arrangørerne været nødt til at tage endnu en udstillingshal i brug, så de besøgende nu kan boltre sig på intet mindre end 22.000 kvadratmeter fyldt med autocampere, udstyr, inspiration og meget mere.
Autocampershowet er over årene gået hen og blevet en messe-tradition i Fredericia. Autocamper Show’et finder sted hvert år i den første weekend af november og tiltrækker både erfarne autocampere og personer, der er nye til camperlivet. Messen giver en god mulighed for at opdage de nyeste trends og innovationer inden for branchen og er et ”must-visit” for alle, der elsker at rejse og opleve naturen og nye steder på en fri og autentisk måde.
Messen er kendt i hele landet og trækker mange gæster til. Og selvfølgelig vil der på være udenlandske besøgende, så over de tre dage kommer der omkring 8.000 besøgende. Med mange besøgende er det naturligvis interessant at være udstiller på messen og er givetvis årsag til, at der også sættes rekord på antal udstillere. Sidse år havde messen besøg af 7.536 besøgende.

Travlhed
Lige nu er der travlhed rundt om i messehallerne, hvor frivillige arbejder med at sætte udstillingsstandene op med autocamperudstyr og øvrigt campingudstyr. Ud over de mange ansatte i udstillerfirmaerne, er de ansatte i Fredericia Messecenteret klar med hjælp til opsætning og nedtagning af standene.

– Uden udstillernes mange ansatte, de frivillige fra fx foreningerne og ikke mindst messecenterets administrative medarbejdere, kunne det ikke lade sig gøre at afvikle et autocampershow af denne størrelse.
– Frivillighed er det bærende element for os i DACF, som netop har gjort stand C-2048 klar til at modtage de mange gæster, som hvert år besøger autocampermessen i Fredericia, siger Anne Norup, formand for Dansk AutoCamper Forening.

Favner bredt
Udstillerne, som man kan møde fredag fra 11-17, lørdag fra 10-17 og søndag fra 10-16, favner bredt, fra autocamperforhandlere, over håndværkere, til detailbutikker og foreninger/klubber.  For publikum er der alle dage foredrag om autocamperliv mv. på messecenterets scene.
Autocamper Show er en messe, der er dedikeret til autocampere og det frie liv på 4 hjul. Udstillingen samler landets importører og forhandlere og tilbyder gæsterne en mulighed for at afsøge markedet for både vogne, udstyr og oplevelser – samlet på ét sted.

Masser af nye autocampere og vans
På Autocamper Show kan gæster udforske flere end 200 af de nyeste autocampere og camper vans og blive klogere på det uundværlige udstyr, der gør rejsen til en fantastisk oplevelse. Der er også mulighed for at tale med producenterne og forhandlere af autocampere og udstyr for at få yderligere information og rådgivning.
Er bilen allerede i hus kan gæsterne finde inspiration til nye spændende rejsemål og booke sig ind ved de repræsenterede campingpladser, destinationer og turguides.

Foredrag og seminarer
Messens program inkluderer foredrag, workshops og seminarer, der dækker emner som valg af det rigtige udstyr, rejsefortællinger, kørsel og sikkerhed og vedligeholdelse og reparation af autocampere. Der er også forskellige underholdningsaktiviteter og konkurrencer for at gøre oplevelsen sjov og interaktiv for besøgende i alle aldre.

Tidligere artikelDACF til Åbent Hus og på Messe
Næste artikelAnja Robanke: “Mit liv er prikker på et kort”