Igennem flere år har Dansk Autocamper Forening afholdt ”Autocamperens Dag” den 3. weekend i august. Arrangementerne foregår rundt omkring i hele Danmark

Ved hvert arrangement vil der være repræsenteret 8-10 autocampere i alle størrelser. Autocamperens dag er ikke en salgsmesse, men ideen er at interesserede besøgende kan stille spørgsmål om autocamperlivet.

Flere får opfyldt drømmen om en autocamper

For få år siden var drømmen om en autocamper noget, der ofte forblev en drøm. Men de senere år har stadig flere danskere fået ønsket om at holde ferie i egen autocamper opfyldt.

Mød erfarne autocampister på autocamperens dag

Derfor afholdes Autocamperens dag den 3. lørdag i august hvert år. Besøgende vil i den forbindelse kunne aflægge de ”udstillede” vogne et besøg og tale med erfarne autocampister, der velvilligt besvarer alle spørgsmål og med voksende begejstring fortæller om deres ture og ferier i autocampere.

Se flere typer af autocampere

Hvert år deltager et bredt spekter af vogntyper: Cityvan, vogn med enkeltsenge, vogn med dobbeltseng, køjevogn, alkovemodel. Ligeledes tilstræbes det at fremvise både nyere samt ældre vogne. Det er vigtigt at påpege, at autocamper-ferie ikke kun er for de velhavende. Med den nylige afgiftsnedsættelse kan alle nu være med.

Det kan være svært at tage springet ud i autocamper-livet, og derfor stiller en række erfarne autocampister deres viden til rådighed på de planlagte arrangementer.

Få afklaret mange spørgsmål

Mange vil vide noget om økonomi: anskaffelsessum, grøn ejerafgift, forsikring, brændstofforbrug o.s.v. Andre er mere interesserede i selve ferieformen med den trange plads, parkeringsmuligheder og overnatningssteder, og så er der selvfølgelig de tekniske spørgsmål om motorstørrelser, solceller, gasinstallationer og varmekilder.

Hvis du ønsker at arrangere et autocamperens dag i dit lokalområde, så kontakt os allerede nu på vor standard kontaktformular som du finder herunder

Kontakt Dansk AutoCamper Forening

Tidligere artikelAutocampertur til Irland/Nordirland – 13. juni til 12. juli 2020 – AFLYST
Næste artikelAutocampertur til Tjekkiet – 13. til 24. september 2020