Denne tur til Tjekkiet kommer vi ud og ser en masse af de fantastiske tilbud Tjekkiet byder på. Vi bor på campingpladsen Bolevak, som ligger tæt på byen Plzen. Turen har vi lavet i samarbejde med ASAP Travel, vores guide er Magdalena som taler dansk.

Hvad skal vi opleve og hvornår?

Herunder kan du læse og se lidt billeder fra de steder vi skal besøge på denne tur. Nederst finder du praktiske info om turen, samt informationer om tilmeldingen.

Ankomst til campingpladsen Bolevak

Søndag den 13. september er der ankomst til campingpladsen www.bolevak.eu. Kl 17.00 starter vi med fællesmøde. Her får i informationer om hvad der skal ske, samt en del praktiske informationer. Efter infomødet er der fællesspisning.

Byrundtur i Plzen

autocampertur tjekkiet plzenMandag den 14. september er der byrundtur i selve byen Plzen, hvor vi skal se det enorme torv, som domineres af Bartolomæumskirken (billedet) med det højeste tårn i Tjekkiet, den største synagoge i Tjekkiet, og et fodboldstadion for den i øjeblikket bedste fodboldklub Viktoria Plzen Derefter er der tid på egen hånd.

Sejltur på den opdæmmede sø

autocampertur tjekkiet hracholuskyTirsdag den 15. september skal vi ud og sejle på den opdæmmede (billedet) sø ved Hracholusky, og se det hele fra vand siden. Når vi kommer i land, vil vi være i det område hvor der findes mange tjekkiske feriehuse, og vi skal her se og høre hvad tjekkerne bruger og laver i deres i weekender og ferie. Derefter videre til byen Stribro, hvor vi efter frokost, får tid på egen hånd.

Klosterbesøg

Besøg på et unik cisterciensk kloster, der er blevet bygget på i alt 5100 egepæle. De blev hamret ned i den sumpede jord, for at sikre fundamentet til bygningerne. Et kompliceret vandsystem blev føjet til, således at egepælene altid var fugtige. Når sulten er blevet stillet, så er det tid til en turnering i minigolf.

Vinsmagning Bohemia

autocampertur tjekkiet bohemiaNår en boblevin bliver lavet udenfor området Champagne i Frankrig, må det ikke kaldes for champagne. I Tjekkiet bliver tjekkisk produceret ” champagne ” derfor kalder de det Bohemia og i dag skal vi se, hvordan det laves, og smage på 5 forskellige slags. Efter rundvisning og frokost, tid på egen hånd i nærliggende by. (billedet Vingård Tjekkiet Melniki Bohemia)

Nyd en fridag

Fredag den 18. september holder vi en fridag, og derfor ingen udflugter denne dag.

Museumsbesøg med Sovjetiske kampvogne og amerikanske biler

Lørdag den 19. september kan vi lære noget om alle mulige militærbiler. På museet er udstillet næsten 200 forskellige, bla.an. Den sovjetiske kampvogn T-72 samt den amerikanske bil Studebacker. Biler og kampvogne bliver lånt ud til filmselskaber fra hele verden, så vi kan se hvilke biler det var Nicolas Cage og Natasja Kinski har brugt i deres film. Om aftenen er der fest på campingpladsen.

Besøg på klassicistisk jagtslot

Søndag den 20. september starter vi først lidt over middag, da vi jo har fest lørdag aften. Vi besøger et klassicistisk jagtslot bygget i slutningen af 1700 – tallet. Der er en udstrakt engelsk park. Historiske interiører med dekorativ maling, tidssvarende indretninger og samlinger, slotsteater i empirestil, kapellet. Udstillinger i slottets riddersal.

Besøg i kaolinmine

Mandag den 21. september skal vi besøge en såkaldt kaolinmine. Området ved Plzen er kendt for porcelæn produktion og til porcelænsfremstilling skal man bruge kaolin. Vi besøger en tidligere kaolinmine. Som minearbejder skal man have ordentlige sko på, og vi skal have hjelm på, og man kan godt blive snavset

Tur i Sumava bjergene

autocampertur tjekkiet sumava nationalparkTirsdag den 22. september besøger vi Sumava bjergene (billedet). Sumava regionen er en udstrakt, cirka 1200 km. lang bjergkæde, der er dækket af skov. Den ligger langs den sydvestlige grænse mellem Tjekkiet, Tyskland og Østrig. I 1993 blev en stor del af dette område gjort til nationalpark. Fra 1990 en del af UNESCOs biosfæriske reservater. Sumava bliver kaldt for Europas grønne tag Europas lunger. De ozonholdige dybe skove, genspejlende søer, stejle klippesider, bjergene m.m. er noget af det vi får at se.

Bryggeribesøg på Pilsen Urguell

autocampertur tjekkiet pilsen urguellOnsdag den 23. september nærmer vi os turens afslutning. Vi slutter der hvor vi startede, nemlig i Plzen, og hvis man siger Plzen, ja så må man også sige øl. Så i dag er der besøg på bryggeriet Pilsen Urquell (billedet), hvor vi får en rundvisning, smager deres øl, og afslutter med en dejlig frokost. Derefter er der afslutning og nedtagning af flag og farvel, og tak for denne gang.

Hjemrejse

Torsdag den 24. september er der afgang fra campingpladsen senest kl 10.00, turens sidste rundstykker kan hentes tidlig morgen.

Prisen for to personer i en camper er kr. 8.955,00

Indeholdt i prisen

• 11 dages ophold på Bolevak camping inclusiv strøm
  • Veslkomstmiddag ved ankomst
  • 8 middage på turene
  • 3 rundstykker per vogn i 11 dage
  • 1 festmiddag med dans
  • Alle entreer
  • Dansktalende guide
  • Bus til alle udflugter

Tilmelding er først gældende når depositum på kr. 1.000,00 er indbetalt på konto 5385 000532847.

Iøvrigt

Der bliver afholdt en fridag under opholdet. Der tages forbehold for ændringer.

På Telefon 2830 2894, eller på E-mail: Joan og Preben

Turarrangør: