På grund af situationen med Coronavirus, er denne tur desværre aflyst.
NYHED – Denne autocampertur til Østungarn er første tur til dette område, vi kommer derfor til at opleve rigtig meget nyt. Vores guide på denne tur er Toffer fra Polonez Rejse-Bureau, som vi laver turen sammen med.

Hvad skal vi opleve?

Herunder kan du læse og se lidt billeder fra de steder vi skal besøge på denne tur. Nederst finder du praktiske info om turen, samt informationer om tilmeldingen.

Vi bor tæt på Debrecen

Vi skal bo tæt ved Debrecen, på campingpladsen Camping Hajdu. Vi får en rundtur i Debrecen (billedet), som har over 200.000 indbyggere. Desuden et besøg på Ungarns hovedsæde for den protestantiske kirke, og derudover bliver der tid på egen hånd.

Rumænien heldagsudflugt

Vi skal på en heldagsudflugt til Rumænien, og besøge en af de store grænsebyer, samt en sigøjner by, hvor romafolket byggede huse, der ligner paladser.

Tokaj er omringet af vinlandsbyer

ungarn tokajVi skal på en tur til Tokaj (billedet), som ligger omringet af 28 vinlandsbyer. Her produceres verdensberømte hvidvin, Tokaj, kaldet for ”vinens konge”. Og skal her besøge en 600 år gammel vinkælder, Rakoczykælderen.

Nationalpark Hortobagy Puszta

ungarn nationalpark hortobagy

Vi skal ud på de ungarske sletter og besøge den (82.000 ha) store nationalpark – Hortobagy Puszta (billedet), hvor vi skal på tur med hestevogn, og se en opvisning af hestedressur, samt et stort frilandsmuseum (billedet) om livet i fortiden.

Ungarns næststørste flod Tisza

ungarn tisza lakeVi skal ud til Tisza floden (billedet), som er Ungarns næststørste og uberørte, med masser af naturreservater med over 200 forskellige fuglearter.

Besøg på Europas eneste ferskvandsakavrium

Sejlads på en sø tæt ved Tizafured. Besøge Ekocentrum w. Proroszio, og opleve Europas eneste ferskvandsakvarium med undervandstunnel.

Udforske kulturelle og religiøse forskelle

ungarn nyiregyhazaVi skal til buen Nyiregyhaza (billedet), som ligger i centrum af en region. Og vi går på opdagelse, for at udforske områdets kulturelle og religiøse forskelle, og kommer på en tur gennem det hele. Det var engang et af Ungarns driftigste landregioner, i dag det fattigste, og på slottet Tiszadob.

Fridag

Vi får mulighed for, på vores fridag, at nyde et af de mange Thermalbade i området.

Prisen for to personer i en camper er kr. 8.185,00

Indeholdt i prisen

Velkomstmiddag på ankomstdagen. 10 dages ophold på Camping Hajdu, inclusiv strøm og alle afgifter. Alle 10 dage er der 3 stk. morgenbrød per vogn.

Dansk talende guide på alle turene, samt alle entreer betalt. 8 frokoster under udflugterne.

Festmiddag med dans og underholdning.

Depositum

Tilmelding er først gældende når depositum på kr. 1.000,00 er indbetalt på konto 5385 000532847.

Iøvrigt

Der bliver afholdt en fridag under opholdet. Der tages forbehold for ændringer.

På Telefon 2830 2894, eller på E-mail: Joan og Preben

Turarrangør:

Medlem af Dansk AutoCamper Forening – 2748
Joan og Preben Christensen
Ringkøbingvej 259
6800 Varde
Telefon +45 2830 2894
E-mail: Joan og Preben

Billedgalleri tur til Østungarn

Tidligere artikelAutocampertur langs Elben og Donau imod øen Krk i Kroatien 2020
Næste artikelAutocampertur til Tjekkiet Vysocina – 24. maj til 4. juni 2020 – AFLYST