Nye pladser 3 meter fra vandkanten

I forbindelse med en større udvidelse af Sæby Havn har Frederikshavn Kommune lukket helt af for autocampere på havnen i 2021.

DACF-medlem Ole Berg, Sæby, (6254) har taget initiativ til at finde alternative pladser, og det ser ud til at lykkes. Efter kontakt til havnechefen i Strandby bliver der nu etableret otte nye afmærkede pladser inden påske. Placeringen er tæt ved Den Blå Cafe og Havnekontoret og helt ud mod lystbådehavnen. Dermed kan parkeringen ske blot tre meter fra vandkanten og med fuld udsigt til lystbåde, morgensol og delvis aftensol.

Ud over de gamle pladser og de nye velbeliggende pladser, er det helt legitimt at parkere ude på molehovedet bag havnekontoret. Her er der opstillet et stort udsigtstårn med udsigt til Skagen og Hirsholmene. Her er plads til tre-fire autocampere. Disse pladser er ikke afmærket, og det er efter princippet først til mølle. Mellem Havnekontoret og Sørig Renovations kontorbygning er der plads til seks-otte autocampere. De sidstnævnte er p.t. uden el.

Havnen arbejder med etablering af ny tømmestation for autocampere. Her er AutoCamperRådet inddraget, og der er håb om åbning hen på forsommeren.

Havnen glæder sig til flere besøg hele året. Den Blå Cafe er klar fra skærtorsdag med Take Away, indtil det bliver muligt at holde åbent med normalt menukort og på normal vis. Derefter fra torsdag til søndag.

Har du nogensinde set Hirsholmene fra en fiskekutter, oplevet en morgenaktion med friske fisk, eller de aktive havnedage hver tirsdag hele sommeren, hvor havnens aktører er aktive på havnen og kajanlægget? Hvis ikke – så har du chancen i Strandby.

Tidligere artikelGodt nyt fra Stubbekøbing
Næste artikelNu bliver det muligt at bo i autocamper uden fast adresse