DACF er glade, men også trætte efter feriemessen

579

Det var en glad formand for Dansk AutoCamper Forening, som søndag sidst på eftermiddagen kunne se tilbage på en lang weekend. Hele bestyrelsen med påhæng havde ydet deres bedste.

Formålet for DACF med deltagelsen på Ferie for Alle var opdelt i 2 strenge. Dels ville vi rigtig gerne i dialog og en god snak med alle vores nuværende medlemmer fortæller Anne. Det tror vi lykkes til fulde, når vi kigger på alle de kopper kaffe, som vi bryggede over de 3 dage.

Det andet ben var selvfølgelig at få endnu flere medlemmer i DACF.” Det er jo sådan at under halvdelen af ejerne af autocampere i Danmark er medlem af en autocamper forening” fortsætter Anne Norup. ”Tilbage i 2010 stiftede vi AutoCamperRådet, sammen med DK-AutoCam og Campingvenner, og formålet var et fælles talerør, som havde det formål, at skaffe bedst mulige forhold for autocamper ejerne. Det sker dels via kontakt til politikerne omkring lavere afgifter, vægtgrænser, miljøregler osv, men også kampen for bedre parkerings- og overnatningspladser til autocampere”.

“Derfor er det vigtigt at flest mulige støtter op om de etablerede autocamper foreninger”. Derfor var det også særdeles glædeligt, at DACF kunne byde velkommen til 62 nye medlemmer, samtidig med 8 nye vejhjælp medlemmer.

Årets messe Ferie for Alle blev i år besøgt af ca. 41.000 gæster. En nedgang i forhold til tidligere år, men Corona-situationen taget i betragtning, lyder der stor tilfredshed hos MCH, udstillerne og rejsearrangørerne, og alle er klar til weekenden den 24. – 26. februar 2023.

DACF vil i øvrigt også deltage på de kommende ”Åbent Hus” arrangementer rundt i landet, hvor der ligeledes er tilbud på et standard medlemskab. Du kan se oversigten her, hvor du kan finde os.

Tidligere artikelDACF vil møde medlemmerne – og mulige nye medlemmer
Næste artikelNye sikkerhedsafstand i Norge