– Al for mange læser ikke vejhjælps betingelserne, print dem ud og hav dem liggende i køretøjet, så i er bekendt med “rettigheder og pligter, siger DACFs Vejhjælpsleder, Fleming Kirk. Han modtager i øjeblikket en del fakturaer fra SOS med ukendte registreringsnumre, og som derfor ikke bliver dækket af foreningens Vejhjælpsforsikring. Har man ikke en aktiv aftale, ja så må man naturligvis selv betale for hjælpen fra SOS.

– Husk, hvis du ikke har det “hvide vejhjælpskort”, så kan du få det tilsendt ved at sende en mail til “vejhjaelp@dacf.dk” – husk at skrive dit medlemsnummer. Og husk så lige at udfylde det med dine egne data på kortet, siger Flemming Kirk, leder af Dansk AutoCamper Forenings Vejhjælp.

– Der er også en del der har glemt, at man kun kan bruge vejhjælp til samme skade/fejl een gang. Jeg har været ude for medlemmer, der har brugt vejhjælp til starthjælp 2, 3 og 4 gange og det koster, understreger Flemming Kirk.
Og det er billigere for den enkelte at købe et nyt start batteri, når det gamle er faldet sammen.

Tidligere artikelMød DACF på Autocamper Show i Fredericia
Næste artikelBesøg Lüneburger Heide og oplev lyngen i blomst lige nu