Drømmen om at udforske verden og opleve livet på landevejen har gjort autocampere utroligt populære blandt rejselystne eventyrer. Hvis du overvejer at købe en autocamper, måske for første gang, er der flere vigtige ting at tænke på, for at sikre, at du træffer den rigtige beslutning. Ønsker du at bruge den til weekendture, lange ferierejser eller som dit primære hjem på fire hjul? Vurder også, hvor mange mennesker der normalt vil rejse med dig. Dette vil hjælpe med at bestemme størrelsen og indretningen af autocamperen, så det er mere overskueligt at udvælge nogle bestemte modeller du kan kigge nærmere på.

Ud over købsprisen skal du også overveje driftsomkostninger såsom brændstoføkonomi, forsikring og vedligeholdelse. Vær realistisk omkring dine økonomiske grænser og sørg for at vælge en autocamper, der er økonomisk bæredygtig på lang sigt.
Beslutningen om at købe en brugt eller ny autocamper afhænger af dit budget og de præferencer du er nået frem til gennem overvejelserne ovenfor.

Brugte autocampere kan være mere overkommelige, men sørg for at få en grundig inspektion og tjek køretøjets vedligeholdelseshistorik. Hvis du vælger en ny autocamper, kan du nyde fordelene ved garanti og nyere teknologi, men potentielt også en dyrere her-og-nu investering.
Til Autocamper Showet i Fredericia er hele branchen samlet under samme tag. Her er der rig mulighed for at se flere forskellige modeller, mærker og indretninger på samme dag.

DACFs medlemmer og selvfølgelig også kommende medlemmer er naturligvis velkommen til at besøge os på vores stand 2048, hvor vi foruden en snak om autocampere, medlemsfordele og om, hvordan det omgivende samfund oplever os autocamperbrugere. Og måske, hvordan vi bedst kan være med til at vi får et bedre image. Og så giver vi en kop kaffe og lidt sødt til ganen.

Billetsalget er åbent – køb din billet på her

Tidligere artikelFind pladsen til jeres autocamper hinsidan
Næste artikelSpændende indlæg på Autocamper Show 2023