Stigningen i nyregistrerede autocampere var på 122 procent fra januar 2019 til december 2021, og den samlede andel af nyindkøbte autocampere i Danmark steg med 17,5 procent i samme periode. Friske tal fra 2023 fortæller, at der nu er 12.754 autocampere på danske nummerplader – i 2022 var tallet 12.268. Det er en lille stigning på knap 4 procent. Og selvom den stigning er lille, er det noget de kan mærke ved Dansk Camping Union.
– Vi har tydeligt mærket den stigende interesse ved, at vi der er flere overnattende gæster i autocampere på Dansk Camping Unions 21 campingpladser. Vi ser det også ved, at vi får flere spørgsmål i vores medlemsservice, fortæller Anne-Vibeke Isaksen, der er formand for Dansk Camping Union.
Flere i den yngre målgruppe er også begyndt at interessere sig for autocampere. Det ser Anne-Vibeke Isaksen ved, at unge i mange tilfælde køber en gammel, brugt camper og sætter den i stand.
Autocamper Show i MESSE C i Fredericia finder sted fra i dag og indtil på søndag. Har du endnu ikke sikret dig en billet, kan du gøre det på www.autocampershow.dk.
Her kan du også se hele programmet eller booke en plads på Camp C, hvis du vil nyde sæsonens sidste tur i autocamper.

Du kan bl.a. høre Anne-Vibeke Isaksens foredrag: ”Fri som en autocamper”, hvor hun fortæller om, hvorfor autocamperferie er noget af det bedste, der findes, og giver inspiration til hvor din næste autocamperferie kan gå hen.

Tidligere artikelAnja Robanke: “Mit liv er prikker på et kort”
Næste artikelSuper underholdning i Loungen