En ny autocamperplads ved Ribes Kammersluse åbner den 1. april 2021. Den skal drives og forpagtes af Tinne Rieck og Niels Toft, der i forvejen forpagter Restaurant Kammerslusen.

DACF vil være repræsenteret ved åbningen.

Grunden og Restaurant Kammerslusen er ejet af Michael Nørgaard.

Det er Michael Nørgaard, der etablerer pladsen, mens Tinne og jeg forpagter den. Vi er enige om, at da området herude er så specielt, så vil vi lave pladsen til et unikt sted, hvor vi ikke vil gå på kompromis med noget, siger Niels Toft.

Parkeringsplads

Han forklarer, at når pladsen åbner for gæster 1. april, vil der være både nye bade- og toiletforhold, tømmeplads, lys, mulighed for tøjvask med mere, ligesom gæster selvsagt kan spise på Restaurant Kammerslusen.

Vi vil lave det hele på et højt niveau fra første dag, så vi ikke bagefter skal komme og sige, at vi mangler noget. Vi glæder os rigtigt meget til at byde velkommen her til foråret.

Sådan vil området øst for Restaurant Kammerslusen komme til at tage sig ud, når en ny autocamperparkeringsplads åbner til foråret. Illustration: Have- og Landskabsarkitektfirmaet AT ApS

Niels Toft forklarer, at der bliver tale om en selvstændig autocamperparkeringsplads, hvor man maksimalt kan parkere i 48 timer på det grønne område øst for Restaurant Kammerslusen, men at blandt andet toiletbygningerne kommer til at blive en del af de nuværende bygninger.

Åbningstider

Autocamperpladsen vil være åben for gæster fra 1. april til 1. oktober. Herefter lukkes den ned for vinteren som følge af regler fra Kystdirektoratet samt områdets lokalplan.

Pladsen kommer til at kunne rumme 28 autocampere, og prisen på at overnatte et døgn forventes at blive på 150 kr.

Tidligere artikelBliv medlem af Danmarks største og ældste AutoCamper Forening. Hvis du melder dig ind nu, får du en ekstra bonus
Næste artikelBedre faciliteter på Hjarbæk Havn