DACF har oprettet flere fora, hvor foreningens medlemmer uforstyrret kan kommunikere sammen i et lukket forum. Dels på Facebook og dels i Forum-web.
En lukket gruppe er ikke offentligt og dermed ikke tilgængeligt for alle. En af de mest brugte kanaler er Facebook-grupper. En lukket gruppe på Facebook er hemmelig i den forstand, at alt dens indhold kun kan ses af gruppens medlemmer. Kun godkendte medlemmer har altså adgang til indholdet. Du finder vores lukkede gruppe ved på Facebook at søge efter Dansk Auto Camper Forening. Denne gruppe er en lukket gruppe. Der optages udelukkende medlemmer som er gyldigt medlem af Dansk AutoCamper Forening.
Og så har vi i DACF en anden lukket gruppe – nemlig Forum-web. DACFs Forum er et simpelt, lukket debatforum for medlemmer. Det finder du her – https://dacfforum.dk/, som består af flere rum. Når du tilmelder dig Forum skal dit brugernavn starte med dit medlemsnummer.
Et generelt debat-rum, hvor medlemmer kan oprette og besvare indlæg. Og så andre specifikke emnerelaterede debat-rum.
Herudover er der en oversigt over DACFs virksomhed og drift – bestyrelsesreferater, regnskaber, funktionsbeskrivelser for de enkelte bestyrelsesmedlemmer, forretningsorden for bestyrelsen oma.
Stiller du er spørgsmål eller svarer du i en tråd, får du notifikationer hver gang der sker noget der, hvor medlemmer debatterer eller deler viden.

Køb og salg
Her har medlemmerne af foreningen også mulighed for køb og salg til hinanden. De sædvanlige debatregler på internettet gælder også på DACFs forum. Alle debatindlæg holdes i en god tone. Vi frabeder os bandeord, øgenavne og personlige angreb.
Undgå at være spydig, nedladende og provokerende, og prøv også at undgå for meget ironi.
Hvis du er meget engageret i et emne, så er det en rigtig god ide at læse dit indlæg igennem, inden du poster det. Vent evt. 10 minutter, inden du gør det. (Vi er vist mange der glemmer det).
Husk, mange nuancer går tabt i den her form for skriftlig kommunikation, hvor man ikke kan se ansigtsudtryk o.l. hos hinanden, så tænk over, om det du skriver kan misforstås, eller kan lyde mere hårdt eller voldsomt, end det er tænkt.
Vær også opmærksom på ikke at genfortælle detaljerede og/eller oplyse personfølsomme oplysninger på Forum.

Forum-ansvarlig
Bestyrelsen har valgt én af bestyrelsens medlemmer til at være ansvarlig for Forum, og vedkommende og andre bestyrelsesmedlemmer følger med og ser samtlige indlæg og kommentarer.
Men Forum er ikke det rette sted at sende spørgsmål til enkelte medlemmer af bestyrelsen eller andre, som arbejder frivilligt for DACF. Det er heller ikke her, at du skal stille forslag til behandling på den årlige generalforsamling.
Har du spørgsmål eller konkrete klager til bestyrelse, anbefales det derfor at du kontakte den til enhver tid valgte formand via mail eller telefon. Du finder vores kontakt nr. i medlemsmagasinet AUTOCAMPEREN eller på hjemmesiden https://www.danskautocamperforening.dk/

Tidligere artikelAllemandsretten versus svenske stellpladser
Næste artikelElektrisk løbehjul er ikke OK i alle lande